Vi befinner oss i ett informationssamhälle där kunskap förhoppningsvis är på väg att värderas med nya perspektiv. Kunskapsdrivet, forskning, öppna data, transparent, learnability och allt det där. Jakten på det moderna där den nya generationen ska fastna och leverera. Men så kommer vi till det där med att leverera och vara kunskapsdrivna samtidigt. För att lägga fram en rapport eller hålla en utbildning är bara en av många aktiviteter som man gör i en kunskapsdriven organisation. Och det är så viktigt att lära både genom att använda befintlig kunskap men också att tillföra nya kunskap. Många gör det redan på ett förtjänstfullt sätt men många kan också utveckla detta arbete genom att ha tydligare syfte. Att lyfta leveransen genom att definiera hur kunskapen kan användas utanför gruppen, utanför organisation.
Det är kunskapsdrivet rakt igenom och det ger ett helt annat värde till både leverans och till samhället. Vi behöver jobba med att sätta kunskap i rätt kontext så det gynnar fler. Men det var ju någon som sa, kunskap är makt (i ett negativt avseende) och visst är det så. Kunskap är makt men just därför har vi faktiskt också chansen att forma det kunskapssamhälle vi ändå har ena foten i.
Skapa kunskap, sprid kunskap och du får med ens nya värdeskapande leveranser.